bedrijfsmaatschappelijk werk
Gezond en met een plezierig gevoel naar je werk gaan is de verantwoordelijkheid van zowel de werkgever als de werknemer.
Als bedrijfsmaatschappelijk werker ben ik erop gericht om medewerkers en leidinggevenden in organisaties te begeleiden bij problemen in zowel privé- als werksituaties.
Het in een vroeg stadium aanpakken van problemen voorkomt of beperkt ziekteverzuim.
Mijn ervaring is dat na één of een aantal gesprekken er weer grip en overzicht komt op de situatie. Weer baas zijn over gedachten en problemen en weer zelfvertrouwen krijgen, een goed functioneren ligt dan weer binnen handbereik.
Als bedrijfsmaatschappelijk werker word ik ingeschakeld bij:
- persoonlijke problematiek
- aanpassingsproblemen bij veranderingen binnen organisaties.
- conflicten en spanningen met collega's en leidinggevenden.
- disfunctioneren of verminderd functioneren
- burn-out
- re-integratie na verzuim
- schokkende gebeurtenissen in zowel werk- als privé situatie, ervaringen van agressie en geweld.
- discriminatie, pesten en/of (seksuele) intimidatie. (zie ook vertrouwenspersoon)
- persoonlijke effectiviteit en communicatie.
Voor wie: Bedrijven en organisaties, zowel structureel of incidenteel.
Als bedrijfsmaatschappelijk werker heb ik geen pasklare oplossing. Wel heb ik veel ervaring in veel verschillende bedrijven en ben flexibel. Door mijn brede ervaring heb ik nagenoeg geen inwerkperiode nodig.
Het probleem verhelderen, achtergronden en oorzaken ontrafelen zijn vaardigheden die ik mij als bedrijfsmaatschappelijk werker en na lange ervaring eigen heb gemaakt.
Afhankelijk van de situatie is overleg met leidinggevenden, HRM en bedrijfsarts van
groot belang om processen goed te laten verlopen.